Wednesday, January 28, 2009

Menjadi mesin translator..BESTA kah aku??


arie tue pensyarah aku ade la bagi "sedikit" bahan untuk dialihbahasa dari BI-BM kepada kelas aku..so kitorg pn bahagi la sorg sket bahan yang dibagi tue..last-last biler aku tgk blk btul2, kitorang kena translate dari buku yang memang tinggi bahasa akademiknye siap ngan term-term dan laras bahase yang boleh tahan mencabar gk la..so skang nie aku tengah mentranslate bahagian yang dibagi pada aku la nie..Xde la banyak sangat, dalam 6 helai depan belakang jer..br setel setengah page yang pertame jer aku dah mengalihbahsekn 410 pth perkataan tanpa sedar..pasal tulisan dier kecik-kecik jer..aku wat dalam word ngan font times new roman 12 single pn dh abis satu muka full..aku pikir-pikir la kn, kalo sorang dapat purata 6 helai darab ngan 16 orang dalam kelas aku nie..dh dapat 96 helai btul tak..watpe plak dier srh ktorg translate byk2 nie kalo stakat nk gune dlm klas..ktorg pn dh mmg syak dh kot2 ade udang disebalik mee psl dlue mmg dh terkena ngan sorg pnsyrh len..nk wt thesis bg ktorg bhn srh translate..byk cantekkk..ingat aku nie BESTA ke ape..tp ape pn aku nk tunggu dan lihat jer dlue..bersangka baik la kn..X elok pikir bkan2 psl pensyarah nnt X berkat ilmu dier ajar kt aku..
so kesimpulannya, aku tgh dh jam sket mentranslate nie sbenarnye..sajer la nk release tension sket kt smbl memblogging..haa~~..lega sket rase..

7 comments:

dzulhakim baharom on January 28, 2009 at 2:56 PM said...

err.
aku baru jumpa artikel aku.
tengok ah kalau rajin aku translate

dzulhakim baharom on January 28, 2009 at 2:56 PM said...

apa ingat aku ni keje macam bapak yotsuba ke?

dark_eky on January 28, 2009 at 8:56 PM said...

hahaha..=P
bpk agkt dier sbenarnye tue..
tp bole kire bpk la..

BFH 6261 on January 29, 2009 at 12:34 AM said...

pergh...
org yg power BI pun kate mencabar...
kalu aku yg kene..
x tido aku 6 ari 6 malam.
haha

dark_eky on January 30, 2009 at 1:35 AM said...

aish..
mn de power..
dh berkarat pn..
hehehe =P

F. Hanim M. on February 3, 2009 at 1:16 PM said...

tah nye....
bapak yotsuba keje sbg translator...
anyway,,aku br jumpa blk kertas tu pg td..
dlm erti kata lain, aku x buat pape lag...1 word pun x translate lg...wakakaka

dark_eky on February 7, 2009 at 9:22 PM said...

dier nk ujung blan nie..
siap sedia la sumer..
huhuhu

 

Eky's Journalism =P Copyright © 2008 D'Black by Ipiet's Blogger Template